Telenor

Butiksskyltar med jämn och bra lyskraft

2011 fick vi i uppdrag av Telenor att byta ut skyltarna i bolagets butiker över hela landet. I och med det nya skyltprogrammet tog Telenor ett helhetsgrepp kring sin externa butiks­kommunikation och fick en tydligare sammanhållen profil. För att skapa mesta möjliga visibilitet åt Telenors butiker var det viktigt att hitta en skylttyp med jämn och bra lyskraft.

“Att få skylta om åt en så stor kedja som Telenor är ett förtroende, något vi är mycket glada över. Vår styrka är att kunna hantera projekten från idé till färdig skylt, vilket också sammanfattar vårt uppdrag för Telenor där vi har ansvarat för allt från design, via tillverkning, till montering. Telenor behåller samma logotyp som tidigare, men med de nya skyltarna får de nu en miljövänlig och driftsäker teknik, samtidigt som de syns ännu bättre.” - Torbjörn Ehnfors, projektledare på Skyltgruppen

Empty heading

“Våra butiker är där vi möter våra kunder, och skyltarna är en mycket viktig del i vår kommunikation med dem. Därför är det viktigt att Telenors butiker talar ett och samma språk utåt. Under våren påbörjade vi processen med att bygga om samtliga butiker, och vi passade därför på att ta ett helhetsgrepp kring vår exteriöra profil och uppdatera tekniken till en enhetlig lösning. Med hjälp av Skyltgruppen får vi nu skyltar som syns och skapar uppmärksamhet, även i skylttäta områden som gallerior och längs populära köpstråk.
- Petra Wendels, Concept Manager på Telenor Sverige.

Telenor
Telenor

Kontakta oss

Hör av dig så hjälper vi dig med dina idéer

Skriv ett telefonnummer
Skriv din e-post
Skriv ett meddelande

Jag godkänner att Skyltgruppen Scandinavia AB sparar mina uppgifter för att kunna kontakta mig. Dina uppgifter kommer inte användas i något annat syfte än detta. Läs mer i vår integritetspolicy

Du måste godkänna att vi sparar dina uppgifter