Ny visuell identitet för Axfood

Axfood Miljöskylt

Axfoods logotyp ska vara stark, tidlös och relevant. Det grafiska elementet i x:et markerar subtilt och förenklar visuellt den ursprungliga inspirationskällan som är växtens ax. Identiteten utgörs av en mer avskalade typografin och varmare, mer jordnära färgpaletten. Den nya formen ska förtydliga Axfoods roll som koncernvarumärke där logotypen färg- och formmässigt skiljer sig från de egna butikskedjornas logotyper”.

Så skriver tidningen Resumé i en artikel om Axfoods första logobyte på 20 år. Vill du se den i sin vackraste fysiska form rekommenderas ett besök på Torsplan i Stockholm.

Identiteten är skapad av vår uppdragsgivare Kurppa Hosk. Skyltarna är signerade yours truly. We ❤️ Signs! #welovesigns

Axfoods skyltar är de miljövänligaste skyltarna på marknaden. Se fler miljösköna alternativ i vårt galleri!

Prata med oss om ditt skyltprojekt

Hör av dig så hjälper vi dig med dina idéer

Skriv ditt namn
Skriv ett telefonnummer
Skriv din e-post
Skriv ett meddelande

Jag godkänner att Skyltgruppen Scandinavia AB sparar mina uppgifter för att kunna kontakta mig. Dina uppgifter kommer inte användas i något annat syfte än detta. Läs mer i vår integritetspolicy

Du måste godkänna att vi sparar dina uppgifter